E-marketing - Założenia współczesnego E-marketingu
E-merketing to jedna z gałęzi tradycyjnego marketingu. Obejmuje wszelkie strategie, które mają na celu zwiększenie sprzedaży produktów i usług oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Z każdym rokiem coraz więcej firm przenosi swoje działania do Internetu. Wynika to nie tylko z mody na takie rozwiązanie, ale również spowodowane jest tym, że coraz więcej potencjalnych odbiorców usług robi zakupy przed monitorami komputerów.
Jakie są popularne kanały przekazu?
Najatrakcyjniejsze kanały przekazu dla e-marketingu to:
- Facebook,
- Instagram,
- Blog.
Wyszczególnione kanały przekazu należą do najpopularniejszych i na pewno skutecznie wpłyną na postęp całego procesu. Wszystko zależy od nas, jak zaczniemy działać. E-marketing zapewnia nam dużo, albowiem możemy być w biernym kontakcie z odbiorcą, czyli Kontrahentem, nawet 24 h na dobę. Nie musimy nawet nawiązywać z nim żadnej komunikacji.
Wystarczy jedynie, iż poinformujemy społeczność internetową np. poprzez dodanie postu. Musimy pamiętać, iż tak w rzeczywistości trzeba pisać lub ewentualnie wklejać to, co Konsument pragnie zobaczyć. Niezmiernie istotne jest, aby unikać wulgaryzmów. Ma prawo to być odebrane dwuznacznie i w ten sposób stracimy naszych czytelników.
Warto być także kulturalnym podczas naszych działań. Możemy również wzmocnić naszą więź z Kontrahentem w niezwykle łatwy sposób: wystarczy wejść w pozytywną interakcję np. przez odpowiedź na komentarz bądź na zadane zapytanie. Internauci to cenią.
E-marketing – jak się do tego zabrać?
W każdej dziedzinie istotny jest cel. To cel stymuluje nas do działania. Gdy już konkretnie go wyznaczymy to na pewno prędzej uda nam się go zrealizować. Musimy zastanowić się w głównej mierze nad tym, do kogo będzie kierowany stworzony przez nas projekt oraz kto będzie naszym ewentualnym odbiorcą.
Warto zastanowić się nad tym na spokojnie oraz określić grupę na przykład na podstawie wieku. Inny będzie e-marketing adresowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do internautów starszych lub potrzebujących np. wsparcia. Gdy już zdefiniujemy naszego Konsumenta, określmy kanał, z którego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram lub YouTube.
Powinniśmy przeprowadzić początkowy rekonesans oraz określić, jaki kanał będzie najwłaściwszy w naszej branży, gdzie jest najwięcej osób zaciekawionych stworzonym przez nas projektem. Nie musimy również ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Powinniśmy poszerzać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.
Jakie są oczekiwania co do e-reklamy?
Obecnie jest szereg narzędzi, które ułatwiają sprzedaż produktów i usług. Może to być pozycjonowanie, reklama Google Ads, stworzenie baz mailingowych, czy zwyczajne założenie kont na wszystkich znanych portalach społecznościowych. Kiedyś promowanie własnego biznesu metodami tradycyjnymi wiązało się z dużymi kosztami, zwłaszcza dla małych przedsiębiorców. E-reklama zakłada szansę dla mniejszych podmiotów na skuteczne wypromowanie się i daje możliwość zachowania balansu pomiędzy skutecznością i stosunkowo niskimi kosztami.
Komentarze
Bernardeta Adamska
Reklamy są często bardzo uwłaczające, ale lepsze to niż papierowe ulotki, które tylko zaśmiecają środowisko.
Reklamy są często bardzo uwłaczające, ale lepsze to niż papierowe ulotki, które tylko zaśmiecają środowisko.
Elżbieta Walczak
Jestem za rozwojem e-marketingu, ponieważ dzięki temu możemy chronić naszą planetę bo na reklamy nie zużywamy już tyle papieru.
Jestem za rozwojem e-marketingu, ponieważ dzięki temu możemy chronić naszą planetę bo na reklamy nie zużywamy już tyle papieru.